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‘아마존’ 제프 베조스의 통찰력 넘치는 14가지 명언

애플의 스티브 잡스를 이어 비즈니스의 혁신을 이끌 CEO들을 꼽으면 늘 아마존의 제프 베조스가 포함된다. 그가 평소 강조했던 14가지 명언을 소개한다.

via watchdognation.com 

 

애플의 스티브 잡스를 이어 비즈니스의 혁신을 이끌 CEO들을 꼽으면 늘 아마존의 제프 베조스가 포함된다.

 

그는 온라인 사이트 아마존을 열고 인터넷으로 책을 판매하면서 사업에 뛰어들었다. 그는 수없이 많은 혁신을 거듭하면서 아마존을 미국에서 가장 유망한 기업 중 하나로 키워냈다.

 

온라인 미디어 비즈니스인사이더는 베조스가 내놓은 14가지 명언에 대해서 소개한 바 있다. 이 글은 국내에서는 큰 인기를 끌지 못했지만, 해외에서는 많이 회자되면서 독자들에게 통찰력을 줬다.

 

비즈니스인사이더의 글을 원문에 가깝게 소개해 베조스의 빛나는 지혜를 공유한다.

 

1.만족 - “회사는 화려하게 보이는데 연연해서는 안 된다. 빛나는 것은 지속되지 않는다.”

(On complacency: "A company shouldn't get addicted to being shiny, because shiny doesn't last.")

 

2.혁신 -  “다른 통제 요소와 마찬가지로 절약할 수밖에 없는 상황도 혁신을 채찍질한다. 비좁은 박스에서 탈출하기 위해선 빠져나가는 특별한 방법을 고안해내야 한다.”

(On innovation: "I think frugality drives innovation, just like other constraints do. One of the only ways to get out of a tight box is to invent your way out.")

 

via mashable.com 

 

3. 발전 - “경쟁자만 바라본다면, 경쟁자가 무언가 새로운 것을 할 때까지 기다려야 한다. 고객에 집중하면 보다 선구자가 될 것이다.”

(On progress: "If you're competitor-focused, you have to wait until there is a competitor doing something. Being customer-focused allows you to be more pioneering.")

 

4.신생 기업의 조직 문화 - “회사 문화의 여러 부분은 경로 의존적이다. -길을 가면서 배워 쌓는 것이다.”

(On developing company culture: "Part of company culture is path-dependent—it's the lessons you learn along the way.")

 

5.새로운 아이디어 - “발명을 하다보면, 늘 예기치 않은 행운이 따르기 마련이다.”

(On new ideas: "There'll always be serendipity involved in discovery.")

 

6.비판자들 - “비판받는 것을 두려워한다면, 그냥 아무 것도 하지 않으면 된다.”

(On haters: "If you never want to be criticized, for goodness' sake don't do anything new.")

 

via walkercorporatelaw.com 

 

7. 동기 - “나는 선구자가 더 좋은 제품을 만든다고 확신한다. 그들은 더 많이 고민한다. 선구자에게는 어떤 일이 단순한 사업이 아니다. 돈이 돼야 하고, 말이 돼야 하지만 그게 전부가 아니다. 선구자는 자신을 설레게 만드는, 가치 넘치는 일을 한다.”

(On motivation: "I strongly believe that missionaries make better products. They care more. For a missionary, it's not just about the business. There has to be a business, and the business has to make sense, but that's not why you do it. You do it because you have something meaningful that motivates you.")

 

8. 친구사귀기 - “지혜롭지 않은 사람과 어울리기에는 우리의 인생은 너무 짧다.”

(On choosing friends: "Life's too short to hang out with people who aren't resourceful.")

 

9. 도덕  “가장 끔찍했던 경험은 은행에서 사람들에게 ‘휴가를 즐기기 위해 집을 두 번째로 저당 잡혀라’고 광고하는 것을 본 것이었다. 악마처럼 돈을 벌어선 안된다.”

(On morals: "The one thing that offends me the most is when I walk by a bank and see ads trying to convince people to take out second mortgages on their home so they can go on vacation. That's approaching evil.")

 

via businessweek.com 

 

10. 전략 - “아마존은 18년 동안 3가지 생각으로 성공을 이룩했다. 고객을 우선 생각하라, 개발하라, 그리고 인내하며 기다려라.”

(One strategy: "We've had three big ideas at Amazon that we've stuck with for 18 years, and they're the reason we're successful: Put the customer first. Invent. And be patient.")

 

11. 성장 - “모든 사업은 계속해서 젊어져야 한다. 고객이 당신과 함께 늙어간다면 당신은 지루하다고 불평하는 사람이 될 것이다.”

(On growth: "All businesses need to be young forever. If your customer base ages with you, you're Woolworth's.")

  

12. 방향 선회: “당신이 고집스럽지 않다면 실험을 너무 빨리 포기할 것이다. 당신이 유연하지 않다면 벽에 머리를 박기만 할 뿐, 문제를 풀 다른 해결책을 찾을 수 없을 것이다.”

(On pivoting: "If you're not stubborn, you'll give up on experiments too soon. And if you're not flexible, you'll pound your head against the wall and you won't see a different solution to a problem you're trying to solve.")

  

13. 마케팅 - “과거에는 멋진 서비스를 만드는 데 30%, 이를 알리는 데 70% 시간을 썼다. 새 시대에는 반대다.”

(On marketing: "In the old world, you devoted 30% of your time to building a great service and 70% of your time to shouting about it. In the new world, that inverts.")

 

14. 가격 - “세상에는 두 종류의 회사가 있다. 고객에게서 돈을 더 받기 위해서 일하는 회사와 덜 받기 위해서 일하는 회사. 아마존은 후자다.” 

(On pricing: "There are two kinds of companies, those that work to try to charge more and those that work to charge less. We will be the second.")

 

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